مصاحبه با کارآفرین

کارآفرین 


بنام خدا ، محمد دهقان هستم در بخش کشاورزی (تولید زعفران) ودر روستای شهن آباد از توابع شهرستان زاوه (تربت حیدریه) مشغول به کشت و کار می باشم و هر ساله حدود 3۵0 کیلو زعفران را برداشت می کنم.

من از همان اوایل کودکی علاقه زیادی به طبیعت داشتم و دوست داشتم در زمینه تولید محصولات کشاورزی کار کنم این کار در روحیه من تاثیر زیادی داشت و هر وقت بذر گیاهی را می کاشتم و به من نتیجه می داد خیلی خوشحال می شدم

در زمینه فعالیت در بخش تولید زعفران در اوایل که من به علت مشکلات خاض از ادامه تحصیل بازماندم . بعد از این تلاش خودم را چند برابر کردم که در زمینه کشاورزی موفق باشم.

لطفا یک تعریف از کار آفرین برایمان بگویید ؟ کار آفرین از نظر من یعنی یک نفر با ایده و تلاش خود تا آنجای پیش برود که بتواند برای خود و چند نفر دیگر شغل ایجاد کند .

در زمان جوانی علایق شما چه بود ؟ دز زمان جوانی به کارهای کشاورزی و همچنین کارهای فنی مانند برق کشی ساختمان و لوله کشی ساختمان علاقه زیادی  داشتم.

چرا به این کار مشغول شدید ؟جدای از علاقه شخصی چون با امکاناتی که ما در اختیار داشتیم و کشاورزی ما حالت سنتی داشت و دیگر محصولات کشاورزی جوابگوی خرج و مخارجش نبود تولید زعفران هزینه کمتر و سود بیشتری را برای ما داشت .

برای شروع کار چه مشکلاتی بر سر راه شما بود ؟ درهمه کارها مشکلات وجود دارد در کار ما بیشتر خوشکسالی و کمبود آب مشکل عمده ای است .

دوره ویا آموزش خاصی دیده اید ؟ خیر – بیشتر یادگیری من از طریق تجربه شخصی و تجربه از طریق بزرگان بوده است .

نقش پول و سرمایه در شروع کار چند درصد است و آیا موارد دیگری را برای شروع کار می شناسید ؟ پول هم نقش دارد و بیشتر بستگی به فعالیت خود آدم دارد از قدیم گفتن از تو حرکت از خد برکت .

از زندگی لذت می برید ؟ چرا که نه خیلی زیاد چون تا به حال به آرزوهای هر چند کوچک خودم رسیده ام.

به نظر شما چه چیزی باعث حفظ تیم می شود ؟ مهمترین نکته برای حفظ تیم همدلی است .

مشکلات پیش رویتان چیست ؟ نبود بازار مطلوب برای فروش زعفران و ورود زعفران چینی به بازار و همچنین عدم اطلاع صحیح از عوامل جوی.

از نظر شما آدم موفق چه خصوصیاتی دارد ؟ به نظر من آدم موفق کسی است که در مقابل مشکلات پیش رویش صبور باشد ، در اهداف خود توکل به خدا را داشته باشد و از کمترین ها بیشترین را به دست آورد.

آیا این کار به عنوان شغل اصلی شما محسوب می شود ؟ خیر چون برداشت زعفران فصلی بوده و شروع آن از اوایل مهر شروع می شود و تا اواخر آذر ماه پایان می یابد من در همین زمینه در کارخانه سیمان در قسمت فضای سبز مشغول به کار هستم .

برای تولید بیشتر چه راه حلهای را پیشنهاد می کنید ؟ استفاده از پیاز اصلاح شده ، استفاده نکردن از کودهای شیمیایی و استفاده کردن از کود های طبیعی و استفاده از آبیاری به روشی غیر از روش سنتی

پیام شما برای خوانندگان این مصاحبه چیست ؟ کارهای را شروع کنید که علاقه دارید و وقتی کار را شروع کردید پشت کار زیاد برای پیشرفت کار داشته باشید و در همه کارها رضای خلق را در نظر بگیرید و توکل به خدا داشته باشبد.


 

خداوند گر ز حکمت ببندد دری        ز رحمت گشاید در دیگری 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد