تاریخچه و استراتژی بانک کارآفرین

 


تاریخچه 

بانک کارآفرین فعالیت خود را در ابتدا به صورت موسسه اعتباری غیربانکی با مشارکت اعضاء انجمن‌های مدیران صنایع، شرکتهای ساختمانی، تاسیساتی و تجهیزاتی، جامعه مهندسان مشاور ایران، مهندسان مشاور معمار و شهرساز و گروهی از کارشناسان بانکی و مالی با اخذ مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با سرمایه 30 میلیارد ریال و با نام شرکت اعتباری غیربانکی کارآفرینان آغاز و در تاریخ 18/9/1378 تحت شماره 157915 در اداره ثبت شرکت‌های تهران به ثبت رسید.

پس از تصویب قانون تاسیس بانک غیردولتی و اعلام ضوابط تاسیس از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، هیات مدیره موسسه با اشراف به مزیت‌های ویژه بانک از جمله امکان ارائه خدمات متنوع بانکی، افتتاح حساب جاری، جلب مشتریان بیشتر و در مجموع استفاده بهینه از امتیازهای قانونی بانک، مراتب اخذ مجوز تاسیس بانک خصوصی را با جدیت پیگیری نمود.با تحقق افزایش سرمایه طی دو مرحله از سی میلیارد ریال به مجموعاً دویست میلیارد ریال، درخواست تبدیل موسسه اعتباری کارآفرینان به بانک کارآفرین بر اساس قانون تاسیس بانک غیردولتی مصوب فروردین ماه سال 1379 مجلس شورای اسلامی و ضوابط مصوب نهصدوچهل‌‌‌وهشتمین جلسه مورخ 20/9/1379 شورای پول و اعتبار ارائه گردید.

نهایتاً مجوز لازم طی نامه شماره 3362/هـ مورخ 14/9/1380 ریاست کل محترم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صادر و پس از طی تشریفات قانونی به موجب نامه شماره 35183/33 مورخ 5/10/1380 اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران، فعالیت رسمی بانک کارآفرین عملاً آغاز گردید.
هم;اکنون بانک کارآفرین با استعانت از خداوند یکتا، هماهنگ با سیاست‌های تعیین شده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و برنامه توسعه اقتصادی کشور و اعتقاد راسخ به اصول مشتری مداری، پویائی و لزوم تحول اساسی و بنیادی در ارائه خدمات مطلوب و نوین بانکی و با اتکا به کارکنان امین، مجرب، دلسوز و مبتکر و همچنین برخورداری از پیشرفته‌ترین تکنولوژی انفورماتیکی و تجهیزات نوین ارتباطی بین‌المللی در امور مالی و بانکی، مصرا ًبر آن است که با استراتژی منسجم ضمن افزایش اشتغال و کارآفرینی برای جوانان، پیشتاز راستین صنعت بانکداری نوین در کشور باشد.
بررسیهای کارشناسی از عملکرد مطلوب بانک کارآفرین از ابتدای تاسیس موجب گردید تا درخواست پذیرش سهام بانک در جلسه مورخ 7/11/1381 هیات پذیرش سازمان بورس اوراق بهادار تهران مطرح و پذیرش سهام بانک در سازمان مذکور مورد تصویب قرار گرفت و نام بانک کارآفرین هم اکنون به‌عنوان اولین بانک در فهرست تابلوی بورس اوراق بهادار تهران قرار گرفته است.

 

از اواخر سال1384 تدوین برنامه‌ریزی استراتژیک بانک با همکاری یک شرکت مشاوره‌ای آغاز گردید. این پروژه با مشارکت راهبران، مدیران ارشد، مدیران و کارشناسان ستادی، و تعدادی از مدیران شعب بانک تدوین گردید و پس از تصویب هیات مدیره از سال 1386 به مورد اجرا گذاشته شد.

برنامه ریزی استراتژیک

بر این اساس، پس از تعیین چشم انداز و ماموریت بانک تا پایان سال 1390، ارزش‌های محوری بانک که باید در کلیه عملیات روزانه بانکی مورد توجه و رعایت قرار گیرد مورد تایید قرار گرفت:

ارزش‌های محوری

  • بانک به عنوان مشاور امین مشتریان به دنبال خلق ارزش برای آنها می‌باشد.
  • بانک به نقش کارکنان به عنوان والاترین سرمایه هوشمند در دستیابی به سرآمدی بانک باور دارد.
  • شفافیت، صداقت، و اخلاق حرفه‌ای متعالی زیر بنای رفتار بانک است.
  • بانک در راستای تقویت اقتصاد ملی گام بر می‌دارد، چرا که معتقد است موفقیت پایدار بانک در گرو آن است.

مأموریت

«تقویت ساختار مالی بنگاه‌های کارآفرینی (مشتریان هدف) و کمک به رشد پایدار کسب و کار آنها از طریق ابداع و ارائه «راه‌حل‌های نوآورانه مالی» بمنظور هموارسازی مسیر توسعه اقتصادی، توانمندسازی و ارتقاء جایگاه بخش خصوصی

چشم‌انداز

«مورد اعتمادترین، سودآورترین و تحسین برانگیزترین بانک ایرانی در ارائه خدمات و راه‌حل‌های نوآورانه بانکی».
برای دستیابی به اهداف کلان برنامه استراتژی، شاخص‌های اندازه گیری، اهداف عملیاتی، و برنامه‌های اجرایی تعیین و تعریف گردید. در شروع کار 49 برنامه اجرایی تعیین شد و انجام آنها از آغاز نیمه دوم سال 1386 شروع گردید. بقیه برنامه‌های پیش‌بینی شده نیز تا حصول به چشم‌انداز بتدریج اجرائی خواهد شد.



 استراتژی 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد